Jogging

Jogging (recreatief lopen)

Je hebt het lopen ontdekt om te ontsnappen uit je kot?
Of je hebt een Start to Run achter de rug?
Je voelt dat lopen een plaatsje in je agenda moet krijgen?
Word dan recreatief loper bij VAC.
Recreatief lopen is gezond. En het is ook leuk. In groep lopen is nog veel leuker. Want gedeelde vreugde is dubbele vreugde en gedeeld afzien is maar half afzien.
Het werkt ook motiverend. Je weet dat je loopmaatjes je verwachten. Gedaan met excuses als het ‘misschien gaat regenen’, ‘vandaag geen goesting’, of ‘het is te koud of te warm’.

Voor elk wat wils

5 kilometer
Na de Start To Run 0-5 km kan je blijven lopen in een groep. Zo behoud je je conditie.
10 kilometer
Je kan ook een stapje verder gaan en de 5-10 km aanpakken.
De 10+ groep
En waarom ook niet de 10-15 km, als voorbereiding van een 10 miles, de 20 km Van Brussel ...? In de 10+-groep verleg je je grenzen. We lopen niet zomaar tweemaal per week tussen 10 en 15 kilometer. We scherpen conditie en snelheid aan met een gevarieerde aanpak. Duurloop, interval, trappen- en heuveltraining en snelheid (piste) komen aan bod. Sommige deelnemers nemen wel eens deel aan een trail, waarbij de heuveltraining zijn nut bewijst.
De ‘snelle’ groep
Voor wie de lat nog wat hoger wil leggen is er de ‘snelle’ groep. De trainingen zijn vaak op basis van een tijdsschema. Hier vind je ook de atleten die zich voorbereiden op een marathon.

Wat kost het?

Voor 85 euro (70 euro in je tweede jaar) ben je een jaar recreatief lid van VAC. Inbegrepen zijn begeleiding‚ verzekering‚ gebruik van douches en kleedkamers.

Joggingcriterium

Bekijk het joggingcriterium

Begeleiders

Alain Staessens
Fabienne Truyens

Trainingen

Het trainingsschema is momenteel niet beschikbaar op de website.

Inschrijvingen / Vragen